Kamera Yüksekliği
Kamera hangi bakış açısında bulunursa bulunsun belli bir yüksekliğe sahiptir. Bu yükseklik anlatılan konuya dramatik ve psikolojik bir etki sağlar. Kamera yüksekliği genelde ihmal edilse bile kompozisyon ve bakış açısı kadar önemli bir konudur. Çekimleriniz de kamera yüksekliğini gözünün vizöre rahat bakabileceği şekilde ayarlamayın ve nesnenin özel gereksinimlerini yok saymayın.

Kamera yüksekliğinde üç temel konum vardır:
1-Göz seviyesi(normal açı): Nesnelerin görünümünü etkilemez. Haberde kullanacağımız yükseklik bu olmalıdır. Gerçek yaşamda da insanlar bu göz seviyesinden bakarlar. Dramatik etki en azdır. Dikey inen çizgiler hep paraleldir. Yapıların kenarları olduğu gibi görünür. Biçim bozulmaları olmaz.
2-Üst açı: Üst açılı bir çekim kameranın yukardan aşağı doğru yönlendirilmesi ile yapılan bir çekimdir. Bu tür çekimler, nesnenin yüksekliğini küçültür. Kişinin boyunu daha kısa gösterir. Kişinin önemini azaltır. Kamera yükseltildiği zaman çerçevenin arkasındaki nesneler çerçevenin üst çizgisine doğru yaklaşır. Kamera seviyesi düşürülürse bu nesneler çerçevenin alt sınırına doğru inerler. Ama bir manzara çekimi yapılacaksa üst açı ile yapılan bir çekim daha iyi sonuç verir.
3-Alt açı: Kameranın aşağıdan yukarı doğru yönlendirilmesi ile yapılan çekimdir. Alt açıyla yapılan çekimlerde kişiler olduklarından uzun görünürler. Alt açı çekimler kişinin gücünü vurgular. Stüdyo ortamında alt açılı çekim yapıldığında dekorun sınırlarına ve tavandan sarkan ışıkların görüntüye girmemesine dikkat edilmelidir.

Çok alt ve çok üst açıları kullanmamaya çalışın. Olağanüstü kamera açıları için haklı bir nedenimiz olmak zorundadır. Karşılıklı röportaj çekimlerinde kamera yükseklikleri de aynı olmalıdır.

Görüntüyü oluşturan başlıca öğeler:
-görüntü düzenlemesi
-çerçeveleme
-görüş noktası
-kamera açısı
-çekim ölçeği
-aydınlatma
-kamera hareketleri
-ses

Çekim yapılırken,
-Görüş alanına,(konunun ne kadarını göstermemiz gerekiyor, hangi çekimleri yapmamız gerekiyor)
-Kamera açısına (konuyu hangi açıdan göstereceğiz)
-Kamera devinimine (kameraya nasıl ve hangi devinimleri vermelidir) dikkat etmek zorundayız

Çekimlerde klasik bakış açısı ile bakmak yerine özgün, farklı bakış açıları bulmak gerekir. Sık sık değişen ve farklı açılardan çekilmiş görüntüler izleyicinin zihnini devamlı canlı tutar ve ilgiyi arttırır.
“Haber Kameramanlığı” kitabından özetlenerek alınmıştır. Kitapla ilgili geniş bilgi almak için lütfenTıklayın>>>>